miercuri, 9 februarie 2011

Românii Raed și Kasem

Am tot citit în ultimii ani materiale de presă despre medicii arabi care fac de râs medicina, iși bat joc de pacienți și nu în ultimul rând intrețin prostul renume al medicinei în Romania. Și mi-am adus aminte de perioada în care a început hora. Anii ’90 când mulți studenți arabi promovau examenele relativ ușor pentru că niște profesori căcănari trecuți cu mult de pragul pensionării doreau în cel mai disperat și josnic mod sa-și rotunjească veniturile. Aceiași profesori se bașicau pudibond când venea vorba in public despre celebrele obiceiuri.
Ce mă deranjează mai tare în acest subiect este generalizarea. Cu siguranță există și medici arabi care ar fi putut deveni electricieni sau bărbieri geniali. Dar să nu uităm de Ciomu care aparține neamului romănesc. Același neam românesc i-a zămislit și pe profesorii prețioși care fac frumos la televizor știind că fiecare minut de emisie mai adaugă ceva euroi la mercurial. Să ne întoarcem la cei de la care am plecat. Primul nume care nu mai are nevoie de nicio prezentare este Raed Arafat. Omul ăsta a făcut mai mult bine neamului românesc decât toată clasa politică la un loc, decât enșpe mii de doctori și aș putea continua. Probabil că materialul ăsta spune tot.
Eu mai cunosc un caz.
Rezumat
În urma cu 10 ani am fost actor principal intr-un accident auto (zbor cu mașina, pom, tensiune 4 și altele) pe meleaguri oneștene. Primul medic român cu care am relaționat mi-a oferit șansa unică de a simți pe propria piele ce înseamnă ghips peste răni deschise. O minune. Următorul medic romăn (din București de această data, medic cu carieră universitară) mi-a dezvaluit din tainele chirurgiei plastice fără anestezie. Un vis. Într-o lună plastia s-a decis să plece la ea acasă lăsându-mă cu onoarea nereperată. Următorul medic romăn pe care l-am cunoscut îndeaproape era la vremea aceea Președintele Asociației Chirurgilor Plastici din România. Nume galonat la care toată lumea se închina. A fost ceva mai bine în sensul că am văzut cum e și cu anestezie. Nici de data asta n-a fost să fie. Plastia m-a părăsit din nou, probabil pentru unul mai frumos sau cu bani mai mulți. După ceva ani am cunoscut un medic din Republica Moldova (seful sectiei de chirurgie plastică din spital) și am aflat ce e ăla un lambou. Ei bine, moldovanul a fost primul medic din epopeea asta care s-a dus la cauză. Rezident al medicului moldovan era un tânar foarte haios, de loc din Palestina dacă nu ma înșel. Tânărul a făcut tot ce este omenește posibil (și încă ceva pe deasupra) să ma ajute să țin în frâu o deficiență dobândită in timpul tratamentului administrat de primul medic român enunțat aici. Mi-a făcut rost de tratament injectabil care nu se comercializează în România (la prețul de achiziție, fără un bănuț adaos) mi-a oferit consultații free of charge în clinica privată (ba chiar a consultat și doi prieteni de-ai mei în aceleași condiții financiare) și se oferă în continuare să mă ajute. Niciodată nu a cerut/primit niciun sfanț. Numele tânărului este Kasem Abu Bakr.
Practic, unii dintre cei mai corecți medici români sunt Raed Arafat și Kasem Abu Bakr.

Un comentariu:

Marian H. spunea...

Nu e interesant ca cei mai corecti romani se numesc Raed si Kasem? Catalin, pacat ca ai avut de trecut prin aceste aventuri, dar ... nu-ti fa griji: natura umana isi spune cuvintul in orice natie. Eu am o frumusete de cicatrice facuta de un doctor canadian, tip lipsit de orice etica medicala si consideratie pentru ceilalti. Asa ca ...